Fysiotherapie Bakker

Openingstijden: maandag t/m donderdag van 8 uur tot 21 uur, vrijdag van 8 tot 18 uur

Cursus BALans je Stabiel!

Maak een afspraak

Cursus BALans je Stabiel!

Stabiliteit van de romp is een basis om goed te kunnen bewegen. 

En deze stabiliteit kun je trainen met een balansbal. Wanneer je gericht traint met de balansbal verbetert je sensmotoriek en de neuromusculaire activiteit. 

Wanneer je met een bal traint, maak je flink aanspraak op je coördinatievermogen. Het houding- en bewegingsgevoel wordt verbeterd, wat weer een voorwaarde is voor verdere (kracht)training. Je leert controleren. En wanneer je lichaam in balans is, heeft het de juiste houding. Door de controle over de bal te houden tijdens een oefening, wordt ook controle over de lichaamshouding uitgeoefend. De bal “verraadt” een disbalans in het lichaam, door een disbalans van het lichaam op de bal.

Je leert hierdoor opnieuw bewegen. De nieuw aangeleerde motorische kwaliteiten en vaardigheden kun je meteen gebruiken in het dagelijks leven, werk of sport. Hierdoor kun je op een verantwoorde manier verder.

Cursus

De cursus bestaat uit 8 lessen van een uur. De groep bestaat uit 6-8 mensen. U ontvangt tijdens de cursus een werkboek (met uitleg en foto’s) en een DVD met video’s zodat u thuis de oefeningen kunt herhalen. 

De cursus kost € 125,= en is inclusief een professionele Gymnic oefenbal, het werkboek en de DVD.

Interesse?

Voor meer informatie kunt u ons bellen (tel: 0527-615251 ) of E-mail met Anne van Steenbergen

Het laatste nieuws van Fysiotherapie Bakker

Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen binnen onze praktijk en vakgebied.

Rabobank Health Check 2017
Rabobank Health Check 2017

Net als in 2013 heeft Fysiotherapie Bakker in het kader van het Preventief Medisch Onderzoek (PMO) een Health Check mogen uitvoeren voor de Rabobank Noordoostpolder. In 4 dagen zijn alle medewerkers getest op Fitheid, leefstijl en lichaamswaardes (longvolume, gewicht, BMI, vetpercentage enz.)

Lees meer
Veel gezondheidswinst te behalen door meer te bewegen
Veel gezondheidswinst te behalen door meer te bewegen

In de nieuwe richtlijnen beveelt de raad nu ook aan om spier- en botversterkende oefeningen te doen en om niet te veel te zitten. Minimaal zouden volwassenen twee en een half uur per week matig intensief moeten bewegen (bijvoorbeeld wandelen of fietsen) en kinderen dagelijks minstens een uur. Ruim de helft van de volwassenen en kinderen haalt de nieuwe richtlijnen niet, volgens cijfers van het RIVM.

Lees meer
Lees meer